Az olaj igazi ára
Gyuri bácsival szoktam együtt jönni a gyárba, ami kétféleképpen segít hozzájárulnom a környezettudatossághoz.
- a car pooling-gal (közös autózás) spóroljuk az energiát, kevésbé szennyezzük a környezetet
- alkalmam van átitatódni az alternatív energiatechnológiák legújabb fejleményeivel. Gyuri bácsi nemcsak követi a híreket, de kiszámolja a technológiák energiamérlegét, figyeli az új startupokat, otthon algakísérleteket végez stb. :)
Az olaj igazi ára nem az, amit az amcsik a kútnál fizetnek (kb. az európai árak fele).
- A szövetségi kormány dollármillárdokkal támogatja minden évben az olajcégeket.
- A instabil olajtermelő országoktól való függés és az ebből adódóellátási ingadozás az energetikai minisztérium megbízásából készített tanulmány szerint mostani árfolyamon 70
trillióbillió dollárba került az országnak a legutóbbi 30 évben. Ez nagyobb, mint az USA összes eddig vívott háborújának költsége. - Az olajtermelő országokhoz az utóbbi 30 évben 1,16
trilliósbilliós vagyon vándorolt át az USA-ból tovább rontva a kereskedelmi mérleget. - A katonai jelenlét a közel-keleten (mikor épp nincs háború) nagyjából 50 milliárd dollárjába kerül az országnak és feltüzeli a muszlimokat, amikor a gyaur kutyák katonái ott állomásoznak az iszlám legszentebb helyein.
- Mikor háború van pl. Irakban (91, 2003-) az további százmilliárdokba kerül.
- A globális felmelegedés költségeit, amihez az olaj elégetése azért nem elhanyagolható mértékben járul hozzá aztán persze megbecsülni is nehéz.
Attól függ, hogy hogyan számoljuk, mindez nagyjából azt jelenti, hogy a benzin valódi ára kb. 2-szer annyi, mint amit az amerikai polgár otthagy érte a kútnál.
Ez persze nem nagyon jut el a köztudatba, most még nagyon bátornak kell lenni, hogy valaki ezt mainstream politikusként kimondja. Nem hiszem, hogy el tudna jutni az elnökségig valaki, aki ehhez hasonló kijelentésekkel magára haragítja az olajlobbit.
A kőkorszaknak nem azért lett vége, mert elfogyott a kő. Ha az olaj árának emelkedése indokolni fogja, hogy alternatívát keressünk, akkor meg fogjuk találni. Egyenlőre pazarlunk tiszta erőből. Mindenki, közlekedés, vegyipar, kelet, nyugat, Kína. Majd lesz ez másképp, de nem biztos, hogy azt mi még látni fogjuk.
VálaszTörlésaddig is psszt!, ne áruljátok el a senkinek, hogy nem annyi az olaj, mert a kevés hátralevőmben még szertnék 200+ lóerős kocsikat veztni, és nem hibrid ekonomikus dobozokkal bohóckodni :)
VálaszTörlésZsoltibá' ! IMHO a Lexus 400h-val nincs semmi baj. A BMW elektromos motorjának (két kerekű) 240 a vége, és jobban gyorsul a benzineseknél. No, ha a motor hangot kérted volna számon, akkor persze nem lenne nagy pofám ! :) A sor 6, v6, v8 hangok... Ó máj gád...
VálaszTörlésHát nem tom, a hibirid eszjúvi mint a hibrid lexusok meg a ford eszképek nem túl szerény véleményem szerint a kis köcsög invájromént konsösz grínpiszesek vakítására jó mert hogyaszonya,
VálaszTörlésRX 400h 2WD kompérd tu RX 350 2WD
26 MPG vs. 23 MPG
E!
Akkor mint ahogy mondod is zümmögjön jól.
Jó nagy számok nehéz elképzelni, de akkor is a trillion a csak billió magyarba na.
VálaszTörlésFreki
Freki
VálaszTörlésDirekt megnéztem mert nem voltam biztos.
A sztaki szerint a trillion magyarul trillió.
Viszont igazad van, 10^12 az billió magyarul.
Na én is direkt megnéztem mert én sem voltam benne biztos. Csak én a nagyszótárban (nyomtatott edition). Az US trillion a magyar billió, viszont a brit trillion az magyarul is trillió és 10^18-on a szótár szerint, amit nem értek, hogy miért nem csak 10^15, de mondjuk annyira nem tartozik a témához...
VálaszTörlésFreki