2007. december 14.

Karácsonyi ajándékok a gyeröknek

Ma érkezett meg a fiam utolsó ajándéka az Amazonról. Mivel jógyerek volt, a következőket fogja kapni:



Guitar Hero III a Wii-re.
Rakenroll.


Harry Potter 1-6 kötet.



A fiam most másodikos de totál folyékonyan olvas (az iskolai tesztek alapján ötödikes szinten, de azok csak addig mérnek). És sokat olvas, lenyom 50-100 oldalt egy nap alatt a gyerekkönyvekből.

Ezért szerettem volna venni neki valami masszívabbat, amit nem végez ki egy nap alatt. Döbbenten tapasztaltam, hogy a gyerekkönyvek egyfajta ideológiai csatatérré váltak. Van pl. a Narnia, amit ugye a felnőttkorában megtért C.S. Lewis alaposan megpakolt bibliai allegóriákkal. És van az ateista mozgalmár Philip Pullmann egyházellenes trilógiája a His Dark Materials, aminek az első kötetéből most csináltak filmet (Az arany iránytű). Egy pillanatra ránéztem az Eragon-ra, de azt meg 17 évesen írta a szerzője, és hajlamos vagyok elhinni, hogy egyszerűen szar.

No mindegy, lesz majd Narnia is, meg Dark Materials is később, mindenesetre furcsa ez az egész.



És végül: Pokémon kártyajáték. Ez ilyen Pokémonos, gyűjtögetős, csatázós játék. Nem videójáték, hanem kártyapaklikat kell hozzá (folyamatosan) vásárolni, olyasmi mint a Magic the Gathering, meg a többi ún. "trading card game".

8 megjegyzés:

  1. Hát, szeritnem a gyűjtögetős kártyajáték az nagyon addiktív, főleg ilyen korban. Többet árt, mint az Eragon. ;)

    Pullman esetében szerintem inkább olvasd el előtte - nagyobb a füstje, mint a lángja, a könyv viszont jó. (És már évekkel ezelőtt megjelent magyarul is ;))

    De rengeteg jó gyerekkönyv van, Michelle Pavel sorozata pl, aminek az első kötete, igaz, audiobookként, letölthető innen:
    http://books.guardian.co.uk/wolfbrother/

    Kevésbé durvul be, mint a HP a hatodik kötetig, ez mondjuk igaz a HDM-re is.

    VálaszTörlés
  2. Komavary, kösz a tippet, felvettem a listámra.

    A gyűjtögetős kártyajátékot majd igyekszem kontrollálni. :)

    VálaszTörlés
  3. wow, ez leglalább három karácsony

    VálaszTörlés
  4. KEEC - A nagy világ-regatta

    VálaszTörlés
  5. Brian Jacques Redwall sorozat.
    Bonusz, regi dologrol van szo, rengeteg kotettel, ugyhogy a huszonegyedik utcai antikvariumba lehet jarni vadaszni!
    Tudom hogy amazon FTW, de ennek is megvan a varazsa, v.o. pokemonkartyagyutes.

    VálaszTörlés
  6. A nagy világ-regatta középgyenge Végjáték-koppintás. Ráadásul a befejező része sose készült el. Az egyetlen érdekessége, hogy Bencsik András írta.

    A Végjáték viszont jó, sőt nagyon. Meg az összes többi Card-könyv is. (Ő egyébként jó példa arra, hogyan lehet vallási ihletésű fantasztikus regényt írni úgy, hogy ne primitív propaganda legyen a végeredmény. A Narniát nem ismerem, de pl. a Perelandra Lewistől teljesen olvashatatlan.)

    Vagy pl. Michael Endének vannak kiváló gyerekkönyvei.

    VálaszTörlés
  7. Zsoltibá: szabadesésben a dollár, addig kell elkölteni, amíg ér valamit. :)

    Köszönöm a tippeket, a Redwall-t, a Wolf Brother-t, a Neverending Story-t és a Momo-t felvettem a listámra. Ez utóbbit én is olvastam gyerekkoromban, de már teljesen elfeledkeztem róla.

    Az Ender's Game az talán nagyobbaknak való, de azért betárazom.

    Amazon gift idea list FTW!

    VálaszTörlés
  8. A 'Series of unfortunate events' is egész jó szerintem, most olvastam az első részét.

    VálaszTörlés