2008. december 31.

Új játékaim: Valkyria Chronicles, Android

Úgy látszik, jó gyerek voltam, mert nagyon jó ajándékokat kaptam a jézuskától. (Itt már megint Jézuska / Christkind hozza az ajándékot, nem a Santa.)

Mivel lebetegedett a család, nem vállaltuk be a sztrájkos hazamenést, hanem ittmaradtunk Zürichben karácsonyozni. (Ha így folytatom, a végén még meglesz a 3 év magyarországi hazatérés nélkül...)

Ebben az volt a jó, hogy sikerült összerakni további bútorokat. 2009-re már csak a nappali marad.

PS3-ra kaptam Valkyria Chronicles-t és atomjó játék, ezidáig a kedvencem Playstation 3-ra. Japán, a szokásosnál sokkal kevésbé debil sztorival. Alapvetően a Laser Squad - X-COM taktikai vonalat viszi tovább, csak 2008-as igényekhez igazítva. Félig körökre osztott, de nincs rács és valós időben kell szaladni meg célozni. Okos, nem időtrabló, jól kiegyensúlyozott rendszer, lehet stratégiázni.

A történet egy párhuzamos univerzumban játszódik, egy 30-as években kitört európai háború a témája. A grafika gyönyörű, amin elsősorban nem a magas poligonszámot, hanem a művészeti munkát kell érteni. A 3D motor úgy van megcsinálva, hogy a végeredmény kézzel rajzolt animének tűnjön. Látni kell, nagyon szép. Külön említést érdemel, hogy minden egyes szereplőnek részletesen kidolgozott háttértörténete van, nem egydimenziós figurák. A "jók" között is van bosszúszomjas illetve rasszista nem is egy.

Annyit azért sajnálok, hogy az amerikai PS3-at nem tudom egyszerűen átkapcsolni német nyelvűre, szívesen játszottam volna vele úgy.



A fiam programozható Lego Mindstormja sajnos nem érkezett meg, helyette viszont kaptam egy Android telefont, amit lehet bütykölni. Az utóbbi pár napban doksikat olvasgattam, sokáig nem tudtam eldönteni, hogy mit fejlesszek rá először, végül egyelőre egy flashcard alkamazás mellett döntöttem tanulásképpen. Nemlétező szabadidőmben ezt fogom bütykölgetni.

A telefont nagyon izgalmasnak találom, nem elsősorban azért amit most tud, hanem a platform jövője miatt. Mindenesetre már most is tetszik benne sok minden: a képernyő, a böngésző, a fejlesztőkörnyezet és a minden alkalmazásban működő back gomb.

Kéne még 2 hét szünet, hogy ki tudjam élvezni az új játékszereket...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése