2009. október 28.

Péntek esti Dungeons & Dragons


Az utóbbi hetekben péntek esténként Dungeons & Dragons 4th Editiont kezdtünk el játszani pár kollégával.

Kiemelnék néhány pozitív dolgot ezzel kapcsolatban:
  • Az egyik francia lány warlockot játszik és meg kell átkoznia az ellenfeleit, hogy mindenféle bónuszokat kapjon ellenük. Rábeszéltük, hogy ténylegesen mondjon rájuk átkot franciául (plusz gonosz kacaj), ami a nekem pl., aki annyit tudok franciául, hogy omelette du fromage, atom jól hangzik.
  • Én nem kedvelem a világos sört, de szerencsére mindig sokféle, kiváló, egzotikus sör vannak a hűtőben a Drinks of the World nevű helyről.  Még az is lehet, hogy új kedvenceket fogok begyűjteni a Franziskaner mellé.
  • A 4th Edition D&D atom bejön nekem, olyan körökre osztott taktikázós játék, mint a Laser Squad, X-Com vagy Final Fantasy Tactics csak sokkal mélyebb szabályokkal. A különböző szerepek munkamegosztása miatt érdekes igazán. Ebben a World of Warcraftra vagy a Team Fortressre hasonlít: mindenkinek el kell látnia a maga speciális szerepét, különben nem működik olajozottan a csapat. Mikor régen játszottam szerepjátékokat, ennél sokkal primitívebb volt a taktika. 
  • Mikor nem játszunk, Google Wave-et használunk koordinációra és megbeszélésekre. Szerintem pont ilyesmire lett kitalálva.
  • Az ír házigazdáink brutális jó kajákat szoktak felszolgálni: csokitorta, toad in the hole stb.
Legutóbb a csapat goliath fighter tagja flörtölni kezdett a winterhaveni kocsmároslánnyal, akinek a dungeon master tök viccesen tudja utánozni a hangját. Hogy bátorságot gyűjtsön a szituációhoz, a DM egyre több bort töltött magába a kis dm screenje mögött, amíg aztán effektíve egyedül meg nem ivott 2 üveggel. A későbbi csata közepén végül így szólt:
  • "Meghalt. [BBEG]. Mind meghaltak." 
Ezzel kidőlt és a kanapén elaludt -- szóval nyertünk.

1 megjegyzés:

  1. Helyesen: omlette au fromage, annak idején én is ezért kérdeztem meg.

    VálaszTörlés