2007. július 11.

Chet Atkins emlékkoncert

Az idén megint voltam Chet Atkins emlékkoncerten "beszopni a kultúrát". Tulajdonképpen egy véletlen folytán mentem el tavaly és nagyon tetszett, ezért most az idén is visszatértem a munkatársakkal.

Chet Atkins egy nagyhatású gitáros volt és az itt a személye köré kiépült kultuszhoz hasonlót csak Hamvas Bélával kapcsolatban láttam korábban. Nevét csak mély áhítattal lehet kimondani és minden tőle származó dologra a távoli horizont felé néző, elismerő bólogatással kell reagálni.

Nagyon jó zenészek jönnek messzi földről és akusztikus gitáron nyomnak olyan zenét, amiről nem is tudtam korábban hogy létezik, mint stílus.
Életemben itt láttam először például harp guitar-t (hárfagitár?).

A közönség pedig igazi akusztikus gitár-nörd, ilyen fajta légkört, arckifejezéseket, belső kapcsolati hálókat és poénokat lehet kb tapasztalni egy demo-scene-en, vagy a világháborús terepasztalokat összeállító megszállottak összejövetelein. Csak itt sokkal jobb a zene. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése