2007. július 23.

Tőkeintenzív fénymásolda

Évek óta nem voltam fénymásoldában, de most szükségem volt rá, úgyhogy elmentem a Staples nevű, irodaszereket forgalmazó áruházba (éves bevétele 16 milliár dollár) (előtte weben ellenőrizve a legközelebbi üzlet címét és nyitvatartási idejét).

Még sosem voltam ott fénymásolni, mégis úgy sikerült megoldanom, hogy egyetlen homo sapiens-szel sem léptem érintkezésbe. Megláttam részleget, ahol kb. 8-10 fénymásoló volt két sorba kirakva, a sor végén egy terminál. A terminálon az érintőképernyő segítségével vettem egy kártyát, tölthettem rá pénz, majd a kártyát a fénymásolóba helyezve hozzáláthattam a másoláshoz.

Nem az volt a meglepő, hogy micsoda funkciók voltak a fénymásolóban, pl. a kinyitott könyvet egyszer ráhelyezve tudott kétoldalas lapot készíteni, úgy, hogy az egyik oldalon a balra található lap, a másik oldalon a jobbra található könyvlap másolata szerepeljen, hanem az volt az igazi csoda, hogy ezt minden segítség nélkül, az érintőképernyő pár másodperces nyomkodásával elő tudtam hozni belőle. És főleg: valahogy a kis képecskék eljuttatták az agyamig, hogy egyáltalán létezik ilyen funkció, mert különben eszembe sem jutott volna. 7 centbe (12HUF) került laponként a fénymásolás. A végén egyszerűen kivettem a kártyát és elégedett ügyfélként távoztam.

That was easy!



(A Walmartban ugyanilyen ijesztő technológia a pénztáros nélküli, önkiszolgáló kassza, ahol az ember magának szkenneli be a vonalkódokat és fizet hitelkártyával. Csak minden 6-8 géphez van egy alkalmazott, aki csak akkor jön oda, ha gubanc van.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése