2008. október 15.

A vak programozó kollégám

Van egy programozó kollégám aki vak. Fehér bottal jár. Mielőtt teljesen megszoknám, le szeretném írni, hogy még mennyire fura érzés ez. Nem is találom rá a megfelelő szavakat.

Döbbenetes, hogy mennyire jól boldogul mindennapi feladatokkal, amikről azt gondolnám, hogy egy vak személynek nagyon nehéz. Pl. majdnem tátott szájjal néztem amikor kávét főzött (meg nem próbálnám csukott szemmel), vagy mikor gondolkodás nélkül lecsúszott velünk a tűzoltópóznán.

Persze a legmeghökkentőbb munka közben látni.

Svédországból jött Svájcba, három lánya van és nagyon jó fejlesztő, open source díjat is nyert, látom az asztalán.

Kissé szerénységre int, mikor olyan valaki ül velünk szemben, aki nagyjából mindent elért az életben amit mi (sőt-sőt-sőt), de úgy, hogy nem lát.

5 megjegyzés:

  1. Nekem is volt egy évfolyam társam, vak gyerek. Elég idegesítő volt brájlírógép csattogása zéhá írás közben ... asszem számítógépes grafikával akart foglalkozni az egyetem után - volt humor érzéke :)

    VálaszTörlés
  2. a Guglihoz mentel dolgozni?

    VálaszTörlés
  3. Ezt meséld el kérlek, hogy hogyan dolgozik? Én baromi keveset programoztam, de el se tudom képzelni, hogy vakon, anélkül hogy a kód egészét látná (úgy értem az adott részeket, függvényeket, paramétereket) hogyan tudja átlátni, hogyan tud keresni, összehasonlítani, debugolni stb. Minden tiszteletem az ilyen embereké! Elképesztő kitartás kell ehhez.

    VálaszTörlés
  4. Névtelen: nem én A Gyárba jöttem dolgozni, nem Güggelibe. Nem akarom, hogy A Gyár erőtere átdimenzionálja a blogomat kognitíve.

    Takoca: Refreshable Braille display

    Szöveges mód, Emacs. Soronként tud szöveget nézni úgy, hogy a kezével letapogatja.

    VálaszTörlés
  5. Ezt nem sikerult ertelmeznem. :]
    En a (google)i ra gondoltam..

    VálaszTörlés