2007. június 15.

Mac: Parallels + Bootcamp




Virtualize AND dual-boot the same Windows on your Mac (Lifehacker)

Ezt csinálom én is: felteszem a Parallels nevű virtualizátor szoftvert és van Bootcampem is, úgyhogy be tudok bootolni Windowsba.

Utóbbit arra használom, hogy menjenek a játékok (csak néhányhavonta merül ez egyáltalán fel), az előbbit pedig nem használom semmire, merhogyugyanis.

Ebben a kombinációban nem tudom, sleep/standby módba tenni a virtuális gépben futó Windowst, kikapcsolni a Parallelst és így felszabadítani az erőforrásokat. Ez azt eredményezi, hogyha mondjuk munka közben szükségem volna valami Windows specifikus dologra (szerencsére aktuálisan sosincs), akkor be kell bootolnom nulláról Parallelst, ami percekig tart és iszonyatosan megizzasztja a gépem. És utána ha nem akarom ezt naponta többször átélni, akkor ott ül és szívja el a memóriát. 7 évvel ezelőtt Linuxon VMWare-ben Windows NT-t futtatni sokkal jobb élmény volt ehhez képest, mert simán suspend-be tettem a cuccot, kikapcsoltam és utána ott volt minden alkalmazás és dokumentum nyitva szépen, mikor 2 hét múlva újra elindítottam.

Ezt a kombinációt tehát nem ajánlom senkinek.

2 megjegyzés:

  1. Ne mán! En azt hittem, a parallels az inkabb wine mint vmware. Igy nem egy eros allitas :(

    VálaszTörlés
  2. > Ebben a kombinációban nem tudom, sleep/standby módba tenni a virtuális gépben futó Windowst, kikapcsolni a Parallelst és így felszabadítani az erőforrásokat.

    De miért nem? Ha BootCamp-kompatibilis, akkor nem lehet? Azt vágom, hogy BootCampből nem fogsz standby-ból visszamenni normál módba, de ha kell, úgyis leállíthatod előtte Parallelsből.

    Nekem néhány másodperc alatt indul el és áll le a Parallels alatti Windows. Lenyűgöző. Kinevettem volna 5 éve, ha valaki azt mondja nekem, hogy ez így fog működni.

    Szóval ha ilyen technikai akadálya van, akkor érdemes volna megfontolni, hogy inkább külön Windowst használj a BootCamp alá. Persze ha nem kell neked sokat Windows, akkor mindegy.

    VálaszTörlés