2007. január 3.

Újévi fogadalmak 2007

2005-ből halasztott hobbiprojektek:

  • Életet lehelek a TurboWikipedia nevű fenomenális, ám a tetszhalálból csak lassan ébredő szoftverprojektembe. A múltkor végre feltöltöttem a forrást a sourceforge-ra és előfizettem a WebFaction-nál egy szerverre. Nincs megállás mosmá'.
  • Van egy kiszemelt open source projekt, akiknek küldök egy nagyszerű kis patchet, amire majd teljesen jó érzés lesz gondolni később. Karrierem nagy részében olyan szoftvereket fejlesztettem, ami különféle okokból soha nem került igazi végfelhasználók kezébe. 6 év után az idén ismét megtöröm ezt az átkot. Hogy melyik projekt, az titok, de érdeklődési területeim metszéspontjában található.
Rossz szokások felszámolása:
  • Puszta fűtésének beszüntetése: a magyar Wikipédia tartalmi vitáit széles ívben elkerülöm és maximálisan a technikai dolgokra koncentrálok. Az előbbi elviszi az időmet és az idegeimet, az utóbbi szintén, de legalább tanulok belőle mást is azon kívül, hogy a mániákusokkal kár vitázni a rögeszméjük tárgyáról.
  • Befejezetlen könyvek pusztítása.
  • RSS feedek kiméletlen gyomlálása. Túl sokra fizettem elő, ezért mostantól rendszeresen lemondom azokat, ahol túl nagy lett a hátralék, vagy igaziból túl sok időt töltök feleslegesen az olvasásukkal.
  • Eredeti versenysúlyom visszanyerése. 2006-ban majdnem sikerült, már csak egy pici felesleg maradt. Az idén meglesz. Érzem. Tudom.
  • Magán és céges Inboxom üresen tartása. Pár hete értem el ezt a Nirvánát és itt fogom tartani a dolgot.
  • A részletes családi költségelemzés feltámasztása. Régen a Quicken nevű programmal mindig letöltöttem a bankkártyás kivonatokat és szép grafikonokat tudtam rajzolni arról majdnem napra készen, mire ment el a pénz. Mivel gyakorlatilag nem használunk készpénzt, ez elég jól automatizált volt. Ezt nagyjából 2-3 éve nem csinálom idegeim kímélése miatt, de most fel fogom újítani. Az a fajta ember vagyok, akiket az angol úgy hív, hogy penny-wise pound-foolish. Spórolok hétközben mondjuk a kaján, már tényleg a centeket nézem, aztán rendelek valami baromságot az internetről 10-szer annyiért, mint amit az ócska ebédekkel megspóroltam abban a hónapban.
  • Minőségi zenegyűjteményem ismételt összeállítása, szépen tagelve, archiválva, backupolva.
Ha nem ismerném magamat olyan jól, akkor most megint beírnék a listába olyanokat, hogy megtanulni rendesen németül, rendszeresen lejárni a konditerembe, meg ilyenek. De nem írok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése