2007. április 16.

Kultúrsokk

Azt mondta az Asszony, hogy magyarországi tartózkodása során hamar hülyének nézték, mert nem vetkőzte le elég gyorsan azt a déli szokást, hogyha szemkontaktusba kerülünk egy idegennel, akkor mosolyogni illik. Először magyar embernek ez nagyon furcsa érzés, végigmegy az egyetem parkjában és mosolyog a sok jó csaj, mintha lefosott volna minket egy madár, vagy egy vicces feliratot rajzolt volna valaki a homlokunkra. Ismer ez engem? Akar valamit? Részeg?

Persze ez a mosoly, nem azt jelenti, amit egy magyar mosoly. Nem jelent érdeklődést, igazi, mély szimpátiát, vagy akármit, csak egy gesztus. De jólesik.

Magyarországon még az eladók sem mosolyognak, pedig nekik hivatalból kéne. Nekem mindig az első élményeim hazatéréskor a göröngyös út Ferihegyről, a sok dohányos és a morcos eladók.

Ha már itteni népszokások. Az abc-ben vagy máshol, ha 1m-nél közelebb kerülnek egymástól az emberek, akkor elnézést kérnek. Ha tüsszent valaki, akkor szintén elnézést kér.

Nem igazán fújnak orrot, inkább hangosan szipognak. Ez nagyon durva bír lenni viszont.

A másik fura dolog, hogy a fényképezéshez már óvodában megtanítják nekik ezt a vicsorgó mosolyt. Tisztára erőltetetten néz ki, a fiam óvodai és iskolai tablói olyanok, mintha fogmosáshoz készülnének a gyerekek.

7 megjegyzés:

  1. "Tisztára erőltetetten néz ki, a fiam óvodai és iskolai tablói olyanok, mintha fogmosáshoz készülnének a gyerekek."

    muti!

    VálaszTörlés
  2. Én ma azt a népszokást figyeltem meg, amikor mindenki a határidő napján adja fel a hivatalos (most épp apeh) papírokat. Még a legudvariasabb déli se tudott volna olyan helyet találni, ahol egy méterre állhat valakitől.

    Viszont jelentem, mosolygó eladóval is találkoztam.

    Azt jól tudom, a japánoknak nem szokása még tüsszenteni nyilvános helyen?

    VálaszTörlés
  3. gyertek északra bosztonba, kb. ugyanaz mint mo., nincs mosoly a boltban és végre nem én vagyok a legpofátlanabb mikor elévágok egy kurva hosszú sornak az autópálya kijáratánál, egészséges kurvanyázás, beintés mellett pléjcsiken amit már régóta hiányoltam, azaz fizetős kapuknál szemkontaktus kerülése és reménykedni, hogy az én autóm régebbi és elijeszti a partnert a koccanástól, miközben húzom rá kormányt :).

    VálaszTörlés
  4. izomvigort valamilyen csecsemokori kornyezeti hatas valtja ki arrafele, aminek a lanyunk csak 1 eves koraig volt kiteve, megis megfertozodott.

    VálaszTörlés
  5. Nem is tudtam, hogy az amerikaiak sem fújnak orrot. Japánban is mindenki szippog, botrányos. Igazából ennek egy kellemetlen következménye, hogy nem gyártanak olyan papírzsepit, ami nem szakad szét egy lehelettől, importálnom kell otthonról. :) Tüsszenteni egyébként nem gáz itt se, azt elég nehéz szabályozni.
    Egyébként érdekes a blogod, Nyenyec, csak így tovább!

    VálaszTörlés
  6. itt a keleti parton nem szipognak.
    De ha egy picit távolabbról vizságljuk a dolgot felmerül a kérdés, mi a gusztustalanabb, felszívni vagy kifujni egy papír darabra (esetleg megnézni)zsebre tenni majd kellő érlelés után ismét elővenni, szétválasztani az összeragadt részeket a nem használt felkület után kutatva ...
    persze én is idegrohamot kapok ha azt látom , hogy zöld takony folyik egy gyerek orrából és fiam mellett játszik, ilyenkor titokban megtörüljük az idegen gyerk orrát is :)

    VálaszTörlés
  7. Szó: majd keresek képet.

    F.Ádám: én is határidő napján adtam fel az adóbevallást. :)

    András: köszi.

    Zsoltibá: ja, nem tudom, hogy mondjuk a trombitálás mennyivel gusztusosabb. De nekem továbbra is borsódzik a hátam a fikafelszívástól. Kiskoromban azt mondták nekem, hogy akkor felszúrja a doktorbácsi a fülemet, ha nem fújom ki az orrom... :)

    VálaszTörlés