2008. április 21.

Nashville: Föld napja, etanol

Szombaton kivittük a családot a Nashville Earth Day nevű rendezvényre, a város közepén található parkba. Ugyebár a környezetért aggódó helybeli polgárok ilyenkor beülnek a benga nagy SUV-be, bevezetnek 10-20 mérföldet az elővárosokból, kóvályognak fél órát, hogy parkolóhelyet találjanak. Közben a vásári büfékben (funnel cake, pattogatott kukorica, hotdog stb.) és a zenélős lerakatoknál megy az aggregátor egész nap.

Volt pár érdekesebb dolog, állatok, növények, energiaspórolós megoldások, helyi farmerek stb. Az élő zene 10 pontos volt, de ezt itt Nashville-ben (Music City) már szinte megszoktam.

Nem fotóztam eleget, de 2 képről azért beszélnék.

Nashville MTA bus with bicycle

Ez a helyi busztársaság busza, ilyennel szoktam járni, mikor nem vezetek. 2 biciklit tud szállítani az elején, szokták is használni a polgárok, okos dolog. Van tolókocsi beemelő liftje is, meglepő módon azt is sokszor használják, bár én nem tudom elképzelni, hova furikáznak annyit a mozgássérültek. (Ma reggel is volt egy féllábú, veteránnak kinéző bácsi elektromos tolószékben a buszomon, pólóján "Homeless Power" felirattal.)

Sajnos a buszmegálló kb. 30 perc a házamtól egy nagy hegyen keresztül, nincs járda és az 5 sávos úton 80-90-nel húznak el az autók mellettem a beláthatatlan kanyarban, úgyhogy kocsival szoktam járni. (A buszmegállóba.)

Corn ethanol SUV

Ez pedig itten egy emberiességellenes bűntett, a kukorica-etanol meghajtású SUV. Állítólag annyi kukoricából, amit egy ilyenbe tankolnak egy alkalommal egy személy 1 egész éven keresztül ehetne. Kb. állampolgáronként 150 dollárnyi dotációt nyom az állam a kukoricalobbinak etanolba itt, az Egyesült Államokban évente. Ami az energiaproblémákat nem oldja meg, viszont arra kíválóan alkalmas, hogy világszerte masszívan felnyomja az élelmiszerárakat és éhezésbe kergessen minden polgárt a Földön, aki 1 dollár alatti jövedelemből él naponta. 100 milliókról beszélünk. Emlékezzünk, hogy ha a föld összes élelmiszerét átalakítanánk biodízellé, akkor sem fedezne többet kb. a mostani nyersolajfogyasztás 15%-nál.

Ezen fel szoktam dühíteni magamat mondjuk. Ismét egy szép példa arra, mikor a létező demokrácia, mint döntéshozó mechanizmus csődöt mondott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése