2008. április 5.

Online adóbevallás

Nagyon egyszerű az adóbevallásom általában, viszonylag gyorsan elkészíthető. Bemenete egy űrlap kb. 10 számmal, kimenete egy 2 oldalas PDF file. Kinyomtatom, bepostázom oszt' jónapot.

Azért ilyen egyszerű a dolog, mert csak pontosan egy helyről van jövedelmem, nem tudok semmilyen költséget elszámolni a gyerekeken túl és Tennessee-ben nincsen állami szinten jövedelemadó (ami a szegényeknek szopacs ugye, mert pl. az ÁFA számukra fájdalmasabb).

A családi adózás nagy találmány egyébként.

Az idén mindezt elektronikusan csináltam és a változatosság kedvéért nem hagytam az utolsó napra. A TurboTax nevű könyvelő-szoftvernek mára már van online változata és ennek az egyszerűsített adóbevallásokhoz tartozó része -- pont, ami nekem kell -- teljesen ingyenes. Regisztráltam, szép sorban válaszoltam a kérdésekre, kiválasztottam, hogy küldje el elektronikusan, megadtam a bankszámlaszámomat, amiről levonhatják a különbözetet és kész.

Nulla papír. Kiváncsi vagyok, hogy elrontottam-e valami adatot, illetve, hogy kapok-e végül az idei szövetségi gazdaságélénkítő pénzosztásból.

1 megjegyzés:

  1. Ha nem is családilag, de én már tavaly is elektronikusan adtam be az adóbevallást itthon. (Az elkészítéséhez már hosszú évek óta van segédprogram.) Ebben a kérdésben tehát nem jár előrébb az amerikai bürokrácia.

    VálaszTörlés