2006. augusztus 13.

Könyv: Neal Stephenson: The Confusion

Befejeztem Neal Stephenson The Confusion című könyvét. A triológia előző részéről (Quicksilver) korábban írtam itt.

Hasonlót tudok mondani most is, azaz a könyv egy 21. századi korhatár nélküli Dumas regény. A 17. század végének olyan figurái szerepelnek benne, mint Newton, Leibniz, XIV. Lajos ésatöbbi, ugyanakkor van benne mindenféle szexuális értintkezés, plasztikusan bemutatott betegségek (pl. himlő, skorbut), erőszak és humor. Többször hangosan felnevettem olvasás közben.

De a lényeg: jobb, mint az előző rész!

Valahogy érdekesebb, jobban pörög a dolog, sehol nem éreztem tehernek semelyik részt, sokkal gyorsabban be is fejeztem és már alig várom a következő kötetet. A könyv visszaadta nekem az olvasás örömét.

Lett volna valaki, akinek szerettem volna megvenni a sorozatot, mert szerintem bejönne neki, csak úgy látom, magyarul nem jelent meg.


3 megjegyzés:

  1. Remélem, csak "még" nem jelent meg. Stephenson nagyon hiányzik a magyar piacról :(

    A SnowCrash-t többen is ki akarták adni, de eddig még nem jött össze.

    Egyébként látványos a kapcsolat a Cryptonomiconnal?

    VálaszTörlés
  2. magamura: nem, nem látványos a kapcsolat. Hasonlóan több szálon és helyszínen megy a két történet és benne van a fiktív Qwghlm sziget, de kevés utalás van a Cryptonomiconra (vagy csak én nem emlékszem már, mert régen olvastam).

    Benne van viszont az a picit zavaró dolog, amit én "képregényszerűség"-nek nevezek. Egy kis valószínűtlennek hangzó megoldás itt, egy icipici kikacsintás a 21. századi olvasónak ott. Ezek engem néha kizökkentenek.

    De ennek ellenére rulez. :)

    VálaszTörlés
  3. magamura: A Snowcrash már megvan magyarul:
    http://bookline.hu/control/producthome?id=51588&type=22

    VálaszTörlés