2006. augusztus 28.

Szabadidős tendenciáim

Érdekes belegondolnom, hogy hogyan változik az, hogy mivel töltöm a szabadidőmet.

Tendenciák az utóbbi időből:

  • Mivel már több, mint egy hete nem játszottam Warcraftet, ma lemondtam. Túl sok idő és mivel a felszerelést nem veszik figyelembe PvP-ben, az időmilliomosok, akiknek többhónapnyi játékidő alatt összeszedett übercucca van, lenyomnak mindenkit. A fiam erre azt mondaná, hogy "nem mulatság" (no fun). A szabadidőm is kevés már ilyesmihez.
  • Ismét többet olvasok mostanában. Ez nagyon pozitív tendencia, fokozni fogom.
  • Hónapok óta nem játszottam sem GameCube-on, se Nintendo DS-en. Kivéve nagy ritkán co-opot a fiammal. Nem tudom pontosan miért, de tény. Tegnap jött meg az utolsó Nintendo Power. Nem hosszabbítom meg, a gamespot.com meg az ign.com sokkal informatívabbak vannak fent videók (gamespoton video reviewk) és még pénzbe sem kerülnek. Bár ezeket szintén nem nézem mostanában, vagy csak nagyon ritkán.
  • A Wikipédiában tartottam egy néhány hónapos szünetet. Most ismét szoktam nézegetni, de teljesen másképp állok hozzá. Kipucoltam a figyelőlistámat és próbálok csak néhány lapra, főleg a közösségi lapokra és egy maroknyi témára odafigyelni. A felhasználók egymásnak szóló üzeneteit már nem, vagy alig olvasom. Ez nagyon jót tesz a lelki békémnek, sokkal elviselhetőbb így az élmény. :) A vitákból is jobban kimaradok, pontosabban szólva, sokkal jobban meg tudom állni, hogy ne írjam le a véleményemet valamiről. Még nem értem el Tgr a.k.a. "Silent Bob" ;) szintjét, de igyekszem. Sokkal kevesebb időt pazarolok el így, mint korábban. És sokkal kevesebb tart vissza, hogy újra szünetet tartsak, ha ki kell pihennem a fárasztó felhasználókat. Szerencsére mostanra annyi minden hasznosat lehet csinálni a Wikipédiában, hogy nyugodt lélekkel ott lehet hagyni bármelyik fárasztó vitát.
  • A hobbi-programozást mindenképpen szeretném újra elővenni. Kissé elkeserített, mikor Guido a Django nevű Python framework mellett tette le a voksát. Igaziból nem számít, de növeli az ellenálló életérzést. Először is ellenálló vagyok, mert csakazérse Ruby on Rails (Python fo' life!!). Másodszor is csakazérse Django, hanem TurboGears. Webframework trockista lettem kvázi. :) Az szokott lenni a baj, hogy mire este ágybakerülnek a gyerekek, túl fáradt az agyam a szoftverbütyköléshez.
  • Tévét nagyon keveset nézek. A drágább kábelcsomag helyett hétvégén leteszteltem, mennyire lehet letölteni, a Daily Showt meg a Colbert Report-t. Hát nagyon. De a Daily Showt már nem szeretem annyira, túl sok benne az öncélú kaka-pisi-baszás poén. Stephen Colbert viszont ural. A Simpson család is befigyel néha büfiztetés közben. Az Asszonnyal néztük a 24-et DVD-n (első évad), de én egy idő után kiszálltam, mert túl erőltetettnek éreztem (pl. az a rész, amikor a repülőből kiugrik a bérgyilkos csaj, abszolúte hihetetlenné teszi az egész sztorit).
Emlékeztető magamnak: fókuszálni a több olvasásra és a hobbiprogramozás.

6 megjegyzés:

  1. honnan toltod a colbert reportot?
    az minden nap van?

    VálaszTörlés
  2. nem látom a "mulatunk szórakozunk ...evéss iváss" -ra vonatkozó bejegyzést a listában :)

    VálaszTörlés
  3. evéss már nincs, diéta van.
    iváss szintén nincs egy családapának otthon a helye. :)

    Szó: én pl. a demonoid.com-ról szedem. Minden hétköznap van.

    VálaszTörlés
  4. A fiad egyébként beszél magyarul? Szándékodban áll megtanítani?

    VálaszTörlés
  5. szo, isohunton is ott van minden ami kell.

    VálaszTörlés
  6. Ádám, igen beszél a fiam magyarul. Sőt magyarul olvasni is megtanult magától. :)

    Van viszont néhány anglicizmus amit használ, ezek nagyon viccesek, majd összegyűjtöm őket. :)

    VálaszTörlés